Early morning : 14 F

posted in: Blog | 2

Walterhofer Hafen 7 Uhr Morgens -10 Grad (Studie)Early morning: 14 F (Studie)
13×13 cm, 2014, Pastel, sold
© Astrid Volquardsen

Every daytime and season has it’s very own colors and moods. On a visit to the harbor of Waltershof in the early morning in January everything was glowing with these combinations. Colors you somehow don’t associate with ships, but which are tremendously beautiful. This piece was done in the warmth of my studio and will lead to more paintings.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

2 Responses

  1. Werner Osterrath
    |

    Dieses Industrielicht bringen die Lampen der Schiffe und die Beleuchtung der Kaianlagen im zusammenspiel mit der Dämmerung…..
    Als ich von 1977 bis 1979 im Hafen gearbeitet habe, sah ich diese Stimmung sehr oft…ich schenkte ihr keine Beachtung..was ich jetzt bereue.
    Mit ihren Bildern und Lichtern bringen sie mir meine Erinnerung zurück.
    Danke Es grüßt sie Werner Osterrath

    • Astrid
      |

      Wow, da war ich immerhin schon 10 und die Ära der Stückgutfrachter ging zu Ende. Auf Youtube gibt es übrigens nette historische Aufnahmen aus Hamburg http://m.youtube.com/watch?v=dA4g5fqhqFQ